Projekt „Kolej Plus” nabiera rozpędu. Pora na budowę nowych przystanków!
To już pewne – drugi tor kolejowy na linii Katowice – Orzesze, będzie zbudowany. Przez ostatnie sześć lat PKP intensywnie przypatrywało się zachowaniom pasażerów, oceniając, czy warto otworzyć drugą linię. Okazuje się, że to będzie strzał w dziesiątkę!
Najbardziej na nowych rozwiązaniach skorzystają mieszkańcy Rybnika, Raciborza, Wodzisławia i Chałupek. Patrząc długofalowo, będzie to również doskonałe połączenie do Bohumia i w głąb Czech. Na tej linii kursuje również para pociągów międzynarodowych na trasie Przemyśl – Graz.
Nowa infrastruktura to również spore koszty. Budowa nowej linii kolejowej wraz z nowymi przystankami oraz drogami docelowymi i nasadzeniami to wydatek rzędu prawie pięciuset milionów złotych. Oprócz tego na linii wciąż trwają remonty związane z naprawą istniejących już zabudowań, które są w ciągłej eksploatacji. Mowa tu przede wszystkim o przystankach, mijankach ale i torach tramwajowych czy szlabanach strzeżonych.