Zasady zarządzania odpadami komunalnymi w Orzeszu zgodnie z nową uchwałą Rady Miejskiej

Zasady zarządzania odpadami komunalnymi w Orzeszu zgodnie z nową uchwałą Rady Miejskiej

W czerwcu tego roku, Samorząd Orzesza podjął decyzję formułującą szczegółową procedurę oraz zakres usług związanych z odbiorem odpadów komunalnych od posiadaczy nieruchomości. Uchwała ta ma również na celu ustalenie, jak te odpady powinny być dalej gospodarowane.

Już od teraz, posiadacze nieruchomości nie muszą składać formalnych deklaracji przed przekazaniem określonych rodzajów odpadów do Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) – wszystko w zamian za opłatę przeznaczoną na zarządzanie odpadami komunalnymi.

Nowe regulacje weszły w życie 14 dni po ich opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego. Mimo to, nadal jest konieczne okazanie karty identyfikacyjnej powiązanej z nieruchomością przy przekazywaniu odpadów do PSZOK. Bez takiej karty nie będzie możliwości pozbycia się odpadów.